Personaaltreener soovitab

12.05.2016

Vesi ja liikumine

Margit Lipstuhl

Mis on ühist maailma tipptasemel atleetidel nagu Muhammad Ali, Christano Ronaldo, Usain Bolt ja kõige lihtsamal vanaemal meie seast?
Nad kõik teavad, miks veetreening on hea. Ühed neist korjavad tänu veetreeningule ja ka vesiaeroobikale tippvõistlustelt loorbereid juba kümnendeid ja teised on järjepidavalt end tänu vesiaeroobikale vormis hoidnud, sest vesiaeroobikas pole oluline kui vana sa oled, missugune on sinu treenituse tase ning oled sa mees või naine. 

 

Vee omadused aitavad kontrollida sinu sooritust vaatamata sinu eale ning treenitusele. Bassein on nagu isekohanduv jõumasin. Mida tugevamini töötad sina vees, seda tugevamini töötab vesi vastu ning vastavalt sellele saad sa kasutada veetreeningut kas lihtsaks ning turvaliseks progressiks või hoopis lõõgastuseks. 
Vesiaeroobikaga alustades võid alguses kasutada vaid oma keharaskust ning hiljem lisada erinevad takistavad vahendid. 

 

Vees paraneb lihasjõud ja -vastupidavus

Vesi on õhust tihedam kuni 800 korda. 
Vesi samuti toetab meid õhust kuni 800 x rohkem. 
Vees on ka takistus ligi 15 x suurem kui õhus. 
Takistus on 3D!! wink emoticon 
Igas suunas, kuhu me liigutust teeme, tuleb ületada veetakistus, mis on siis 15 x suurem õhuga võrreldes. Iga liigus ja sooritus järelikult nõuab pingutust. Iga pingutusega saame meie aga tugevamaks ja seda rõõmustavam, et alati saavad koormuse mõlemad lihaspaarid. 
Tänud mitmesuunalisele veetakistusele toimub vees tasakaalustatud lihastreening ning puudub vigastuste oht.

 

Veetreening on ideaalne neile, kes soovivad kaalu langetada

Tüüpiline vesiaeroobika tund kestvusega u. 45 min põletab 400- 500 kcal, süvaveetreening veelgi enam. Juba lihtsalt vees kõnd või jooks on korralik energiatarbija ning lisades spetsiaalsed veejalanõud või raskused, kulutad veelgi enam. Energiat kulututada saab vees aga suurt higistamist tundmata ning tänu madalamale pulsisagedusele töötame me südant säästes. Arvata, et madalama pulsisageduse juures on ka koormus väiksem kui kuiva maa treeningul, on vale! Koormus on ikka sama võrreldes kuiva maa treeninguga.
Veetreenigul langetame tõhusalt kaalu ilma higi valamata, madalama pulsiga ning südant oluliselt koormamata. Töö madalama pulsisageduse juures on ju teadagi tõhus rasvapõletus.
Kogu tõde! Mitte ainult lihastele ja südamele. 
Turbulents, takistus, hüdrostaatiline rõhk ja üleslükkejõud aitavad venoossel vereringel kergemini südamesse jõuda. See võimealdab tugevamalt ja pikemalt treenida ja ka rohkem rasva põletada. 

 

Parandab liikuvust

Meil kõigil on erinevad treenituse eesmärgid. Kes soovib joosta maratoni, kellele piisab, et jõuab ilma hingeldamata trepist üles ronida. Liikuvuse parandamine aitab eesmärgini viia. Ilma hea liikuvusvõimeta ja kehva vormiga, hakkame me tahes tahtmata kasutama valesid lihaseid või lihtsalt töötame mitteefektiivselt. 
Vesiaeroobika on väga mitmekülgne ja stiiliderohke ning erinevad vahendid aitavad samal ajal anda piisavalt koormust, parandada liikuvust, liikumisulatust ja painduvust. Vesiaeroobika on väga funktsionaalne treening.


Üldkoormav treening ja paranenud sooritusvõime

Tänu veetaksitusele ning ka lisatud raskustele on veetreening üks praemaid võimalusi üldkoormavaks treeninguks (crossfit training) ning sobib ideaalselt ka võistluseelseks ettevalmistusperioodiks sport- spetsiifilstel aladel. Parandades oma lihasjõudu, - vastupidavust ja liikuvust ilma põrutusohuta, samuti reaktsioonivõimet, võib suuremad eesmärgid saavutada ilma riskita ning higi-pisarata. Meie keha on peale tugevat cross trainingut pigem värske kui kurnatud.
Siit siis nad tulevad- sprinterid, jalpallurid, poksijad ja teisedki, kelle eesmärk on olla tippvormis.

Tundub, et me memmed tõepoolest teavad, mis on tõhus ja hea. Vähemalt siis kui nad olid teel kõige turvaliseima, efektiivseima ja lõbusaima treeningu juurde ning siia on nad pidama jäänudki. Seega, haara Sinagi kaasa oma ujumisriided, hüppa vette ja tunne rõõmu treeningust, mis annab sulle nii palju. Jääb vaid kahetseda, et sa pole alustanud vesiaeroobikaga juba varem.

Sulge

Tule proovima!

Kutsume Sind meie mõnusasse, hubasesse klubisse külla, et tutvustada klubi võimalusi.

Saada kontakt

   
Sulge